26 Ekim 2013

Örgü Patikler

Annemin kah kendi ördüğü, kah birilerine ördürdüğü patikler vardı çeyizimde. Sizinde var mıydı bilmiyorum ama benimkiler o kadar çoktu ki. Renklisi, desenlisi, çiçeklisi, simlisi, düzü..... Offf çeşit çeşit patikler, çetikler. Sanırsınız ki ben hep çetikle patikle gezicem, çorap diye bir şey yok memlekette. :) Ahh annecim ya ne gerek var bu kadar çetiğe Allah aşkına, ne yapıcam ki ben bunları ? dediğimde ise, olsun kızım, çetiksiz çeyiz mi olurmuş, çeşit çeşit giyersin işte sıcacık demişti. Sırf üzmemek için ses çıkartmayıp almıştım hepsini. Şu an sorarsanız hiç çetiğim yok. Peki onlarca çetiği giydim mi, tabiki hayır, yıllar içinde herkese hediye ettim. Ben diyeyim gönlümün zenginliğinden, siz deyin kurtulmaya çalıştığımdan. Her neyse ikiside olabilir :) Bir tane bile bırakmadım. Ah akılsız kafam benim. Bari bir kaç tane hatıra saklasana. Annemin haberi yok tabi hepsini dağıttığımdan. O zamanlar kıymet bilmiyormuşum demek ki.
Geçen gün annemin misafirleri geldi. Ben de gittim tabi baş yardımcı olarak. Misafirlerden biri baktım çetik örüyor, nasıl güzel bir model bayıldım. Tabi artık el işlerine bayılıyorum kıymet biliyorum ya. Yaş ilerledikçe herhalde insan böyle oluyor. Hemen atladım kadıncağızın tepesine ve tüm şirinliğimle ''bana da örer misiniz?'' diye sordum. Takipçilerim bilir, örgüden anlarım ve çok severek örerim. Ama çetik işi başka, hiç denemedim. Neyse, tabiki örerim cevabını duyunca, yüz buldum iki tane istedim, tabiki ücreti karşılığında. Annemle göz göze geldik o sırada. Kızım senin bir sürü vardı bunlardan deyince, nasıl cevap vereceğimi bilemedim, sanırım kıpkırmızı oldum. Tabiki gözümden herşeyi anlayan annem, ne halt ettiğimi de anladı. Neyse ki birşey demedi.

Neden iki tane istedim diye merak ediyorsanız, onu da söyliyeyim. Biri kızımın çeyizi için olsun diye düşündüm. :))))

Bugün nette bulduğum harika çetik ve patik modelleri paylaşacağım sizlerle. Hem çocuklar ve bebekler, hem de yetişkinler için şahane modeller buldum.

Önce bebek ve çocuklar için olan modellere bir göz atalım.












 Yetişkinler için olan modellerde burada.






Kış iyice yaklaşırken, örmek isteyipte model arayanlara fikir olur belki. :)
Sevgiler:)
Byhulya

Link Link Link Link Link  Link  Link

11 yorum:

  1. Modellerin hepsi birbirinden güzel denemek isterim.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mehtap Hanım, denerseniz mutlaka paylaşın zevkle takip ediyorum sizi, sevgiler :)

      Sil
  2. Harika bir paylaşım olmuş canım. Benim de çeyizimde vardı ve ben yıllarca sakladıktan sonra kışın onları giymenin sıcacık rahatlığıyla tanıştım:)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzellerdir kimbilir, güle güle giyin hepsini, sevgiler :)

      Sil
  3. Bunlar ne böyle...:)) her biri de ne tatlıymış,bayıldım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Serpil Hanım, sevgiler :)

      Sil
  4. hepsi çok güzel kayınvalidem çok örer ben bunları göstereyim de bari bunlardan örsün ilerde torunu olursa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, eminim zevkle örer kayınvalideniz, toruna ön hazırlık olur :) Sevgiler :)

      Sil
  5. Çok beğendim her biri birbirinden güzel sevgiler canım

    YanıtlaSil
  6. Modeller çoook güzel. bebişler çok sıkıntıya gelemiyorlar bu tarz şeyleri giyerken ama yine de ince bir çorabın üstüne giydirilebilir belki :)) denesem mi acaba bilemedim. ben sizler kadar becerikli değilim bu işlerde maalesef..

    YanıtlaSil